Landsdækkende bytteservice
Levering 1-7 hverdage
Returret 30 dage
BRUG FOR HJÆLP? (10 - 17.30) 46 36 53 73
Betal med kreditkort Betal med kreditkort Betal med kreditkort Betal med kreditkort Betal med kreditkort Betal med kreditkort

Salgs- og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger

Anytime Ure & Smykker
APS
CVR nr 76242518
Algade 21, 4000 Roskilde
Roskilde@anytime.dk
46365373
1/11 2000

Ved formidlingskøb Anytime Ure & Smykker, Algade 21 4000 Roskilde.

Betaling

På Anytimeureogsmykker.dk kan der betales med:
Dankort (gebyr se her)
Efterkrav (evt. opkrævningsgebyr hos Post Danmark på 39 kr. ved køb på under 500 kr.)
Forbrugsforeningen.
Bankoverførsel (gebyr) obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor.

Der tages ikke gebyr ved betaling på netbutik url.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Anytimeureogsmykker.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.

Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:

• Fragt pris 39 kr. ved køb på under 500 kr.

Levering sker med GLS. Leveringstiden er 1-7 hverdage. Vi leverer til Danmark.

Får at modtage din vare fra os, skal du oplyse hvilken GLS pakkeshop varen skal sendes til.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Anytimeureogsmykker.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

• Har modtaget din vare

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved Roskilde@anytime.dk, 46365373. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 75 DKK.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Vare der er graveret

1. aftaler omfattet af § 7, stk. 2:
- Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,
- stiftelse eller overdragelse af rettigheder over fast ejendom med undtagelse af fjernsalgsaftaler vedrørende finansielle tjenesteydelser eller af fjernsalgsaftaler vedrørende udlejning af fast ejendom,
- opførelse af bygning,
- omfattet af § 1, stk. 1, i lov om forbrugeraftaler om brugsret til logi på timesharebasis, længerevarende ferieprodukter m.v.,
- omfattet af § 1, stk. 1, i lov om pakkerejser,
- spil, hvor der for deltagelse betales en pengeindsats, eller
- hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for den erhvervsdrivendes forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr.

2. udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,

3. levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

4. levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

5. levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

6. levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,

7. levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på,

8. aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,

9. levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,

10. levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner med undtagelse af abonnementsaftaler for levering af sådanne publikationer,

11. aftaler, der indgås på en offentlig auktion,

12. levering af tjenesteydelser i form af logi undtagen til beboelsesformål, transport af varer, biludlejningsvirksomhed, forplejning eller tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres,

13. levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret,

14. finansielle tjenesteydelser omfattet af lov om realkreditlån og realkreditobligationer m.v.

15. aftaler om varer, værdipapirer eller tjenesteydelser, hvis prisen afhænger af udsving på kapitalmarkedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og som kan forekomme i fortrydelsesperioden.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Algade 21, 4000 Roskilde

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på Anytimeureogsmykker.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Algade 21, 4000 Roskilde

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på Anytimeureogsmykker.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Anytime Ure & Smykker og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Chefen og de ansatte for Anytimeureogsmykker.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på Anytimeureogsmykker.dk er chefen.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Anytimeureogsmykker.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Anytime Ure & Smykker har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Anytime Ure & Smykker via e-mail Roskilde@anytime.dk.

Anytime Roskilde benytter databehandlere, fragtfirmaer, udbydere af software, webhosting, backups og sikkerhed. Databehandlerne behandler kun dine personoplysninger til de specifikke formål, som oplysningerne er indsamlet til.

Vi deler oplysninger om dig med:
- Vores leverandør af IT-services (databehandlere)
- Vores fragtfirma (GLS), som varetager forsendelse/transport af webshop pakker.

Som registreret hos Anytime Roskilde, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen af dine personoplysninger. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed skal gøres til Anytime Roskilde via e-mail roskilde@anytime.dk 

Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at kontakte Datatilsynet. Du kan indgive en klage til det danske datatilsyn: https://www.datatilsynet.dk/borger/klage-til-datatilsynet/

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Anytimeureogsmykker.dk på mail Roskilde@anytime.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Forbrugerklagenævnet www.kfst.dk Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby kfst@kfst.dk , tlf.: 4171 5000

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og
Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt
relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://webgate.ec.europa.eu/odr/ 
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse Roskilde@anytime.dk

Hvis du vil gå videre med din klage
Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, kan du indgive en klage til:
Teleankenævnet
Axeltorv 6, 3. sal Th.
DK-1609 København V
Du kan klage til Teleankenævnet via www.forbrug.dk
Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mail adresse Roskilde@anytime.dk